31 Ocak 2008 Perşembe

(CAN) DÜNDAR - NAME


DÜNDAR-NAME…


Yayınlayan
Haberci 2008/1/30


Galip BARAN -BilinçologHABİTAT Mevlana, Bilinç, Sencillik, Yolsuzlukları Önleme ve Yurtta Barış Dünyada Barış Kozaları KolaylaştırıcısıSayın Can DÜNDAR, 30.1.2008NTV Televizyonu“NEDEN” ProgramıSon programınızı izledim. Türbanı tartıştınız, saatlerce. Akademisyenler, siyasetçiler bu ıvır- zıvır sorun için çözümler (!) önerdiler. Türbanın yandaşları eğitim ve insan haklarından, karşıtları Cumhuriyetin temel ilkelerinden söz ettiler. Bir tarafın ak dediğine diğer taraftakiler kara dediler.Böylece bir sorumluluk üstlenmiş göründüler. Oysa, bir örneğini aşağıda dile getireceğim, çok daha yaşamsal sorumluluklar var bu ülkede, üstlenilmeyi bekleyen… Sizi izlerken, geçen yıl, 28 Şubat 2007 günü, İstanbul Bağcılarda kapağı açık foseptik çukuruna düşen, feci şekilde can veren, 5 yaşındaki “Dilara Dumrul’un eğitim ve yaşam hakkı”nı düşündüm uzun uzun…“Akcı”lar ve “Karacı”lar, sık sık, aşağıda benim de değineceğim bazı “yasa”lardan ve “anayasa”lardan da söz ettiler… Ben siyasetçi de akademisyen de değilim. Ama, benim “uzman”ı olduğum bir alan var: “BİLİNÇ”. Umarım, dilerim, “bilinç” konusunda söyleyecek sözü olanları konuşturacak babayiğit bir televizyon kanalı çıkar bir gün ortaya… Bahtsız Dilara; bu ülkenin sakinlerinin farkında bile olmadıkları olsalar bile umursamadıkları bir “yasa”dan, eşdeyişle, “toplumsal sorumluluk bilinci”olarak tanımladığımız bir “kavram”dan yoksun oluşumuzun kurbanıdır. 20 yıl sonra türban takıp takmayacağı kıyasıya tartışılan Dilara’nın “eğitim ve yaşam hakkı”nı güvenceye alacak bir “kavram bu. Bu konuda örnek sayılabilecek bir davranış: Ben, 4 gün önce, Turgutreis’ten yola çıktım, Akyarlar üzerinden Bodrum istikametinde yaklaşık 5 saat süren bir yürüyüş yaptım. Yol kenarında, içinden yer altı kabloları geçen kanalların kapaklarından birkaç tanesinin yerinde olmadığını gördüm. Gece yol kenarında durma gereğini duyabilecek sürücüleri bekleyen tehlikeyi düşündüm. Bu tehlikeye dikkat çekecek bazı önlemler aldım. Bu durumu, benzer durumlarda hep yaptığım gibi, Turgutreis Belediyesine ve Jandarma Karakol Komutanlığına da haber vereceğim. Haberle kalmayacak takip de edeceğim… Bu davranışı, bir kazayı önleme ve kaza sonucu kaybedilecek, “milli servet çıkma bilinci” olarak da değerlendirebilirsiniz. Bizler, bu tür davranışları “toplumsal sorumluluk bilinci”, eşdeyişle, “kamu yararını kollama sorumluluğu” olarak tanımlıyoruz. Sözün özü, yaptırımı vicdan olan “bir yasa”dan söz ediyorum, Sayın Dündar...Turbanı konuşan siyasetçiler çözüm için “toplumsal uzlaşma”dan ve uzlaşmanın zorluklarından söz ettiler. Ben bu arada, onların çok kolay uzlaştıkları bir konuyu dile getirmek istiyorum: (Angora Kardeşliği imar affı getirdi; 17 Aralık 2007; Sabah)Maliye Bakan’ı Unakıtan, Deniz Baykal’ın Angora Sitesi’ndeki villasını Meclis’e taşıyınca, CHP’li Çankaya Belediye Başkanı Eryılmaz ile aynı sitede evi bulunan AKP’li Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek duruma birlikte el koyup 10 günde sorunu çözdüler. Villalarda yapılan yasadışı değişiklikleri yasal hale getirdiler... Angora Sitesi’nde evi olan bazı siyasetçiler: Melih Gökçek, Önder Sav, Fikri Sağlar, Esat Kıratlıoğlu, Vehbi Dinçerler, Necmettin Cevheri, Ali Şevki Erek, Edip Safter Gaydalı, Yıldırım Akbulut.(Eski Başbakanlar Mesut Yılmaz ve Tansu Çiller inşaat halindeyken evlerini sattı)Sayın Dündar,“Kişisel çıkar” söz konusu olunca böyle davranabilenlere “toplumsal çıkar”a gelince NEDEN uzlaşamadıklarını sorarsınız umarım bir gün ... Yazdıklarımı, hiç beklemiyorum ama, belki değerlendirirsiniz umarım. “NEDEN beklemiyorsun” demeyin. “Bu konuda sabıkalısınız” demek zorunda kalırım.Diğer taraftan; kimin eseri olduğunu çok merak ettiğim, bir hayli özümsediğim “yurdu milleti özden çok sevme ilkesi”nin yer aldığı, “ANDIMIZ”ı kaleme alan, adaşım, Dr. Reşit Galip ile ilgili yazınız için teşekkür borçluyum size…
Saygılarımla.

Galip BARAN Bilinçolog

HABİTAT Mevlana, Bilinç, Sencillik, Yolsuzlukları Önleme ve Yurtta Barış Dünyada Barış Kozaları Kolaylaştırıcısı (0252) 382 34 77 (0535) 844 84 76


Hiç yorum yok: