6 Haziran 2008 Cuma

GALİP BARAN VE ZEKİ KENTEL AÇIKLAMALARI

"Rektör Galip Baran ve Gazeteci-Yazar Zeki Kentel"
From: galipbaran@ttmail.com
To: zkentel2001@yahoo.com; h.hakandedeoglu@mynet.com; ataydede@gmail.com; ozkandikmen@hotmail.com; ugurses@tema.org.tr; sarkoyunsesigazetesi@mynet.com; galipbaran@mynet.com
CC: turkcelilmeister@gmail.com; gercek.demokrat@hotmail.com; galipbaran@mynet.com
Subject: CEVRENIZE IYI BAKIN SIVIL TOPLUM GOZUYLE TUKETICI VE CEVRE BILINCI ve ANAYASA MAHKEMESİ KARARI HAKKINDA !...
Date: Thu, 5 Jun 2008 20:45:03 +0300
Sayın Zeki Kentel,
Korkarım, pek çokları gibi, (yıllardır devam eden "okul dışı eğitim" olarak tanımladığımız çalışmaları yapmazdan önce benim de yaptığım gibi) bilinç sözcüğünü sen de yanlış kullanıyorsun.
"Biliyorum", "duyarlıyım" ya da "farkındayım" yerine "bilinçliyim", "bilgilendiriyorum" ya da "bilgi veriyorum" yerine "bilinçlendiriyorum" diyorsun (sanıyorum). "Bilinç" sözcüğünden türetilen fiilin nesnesinin olamayacağını söylemek istiyorum.
Geçişsiz ( "intranstiv") bir fiilden sözediyorum.
Sayın Kentel,
Hazır sazı elime almışken biraz daha çalmak isterim...
"Bilinç" kavramını benim kadar önemsersen, Türk toplumunun hiç bilmediği ya da bildiği halde umursmadığı bir sorumluluk üstleniyorsun.
Örneğin, kapağı açık bırakılan foseptik çıkurlarında yaşamlarını kaybeden Dilaralar'dan kendini sorumlu tutuyorsun. Bencil varlıkların şu ya da bu nedenle yol açtığı o tür tehlikeleri ya kendi olanaklarınla gideriyorsun ya da ilgililere giderttiriyorsun (çukurları kapattırıyorsun).
Biz buna "toplumsal sorumluluk bilinci" diyoruz. Bu davranış, diğer taraftan, kişinin kamusal alanda olup bitenle ilgilenme anlayışınıın tezahür edişidir. "Bilinç" konusundaki çabalarını yıllarca (yaklaşık 20 yıl) sürdürürsen, bir gün bakarsın ki, "Bilinç bağımlısı" dahası, "yasa bağımlısı" olmuşsun. SAPITMIŞSIN........................
Başta sözü edilen (okul dışı eğitim) çalışmalarımızı izlerken, bana, "bu ülkede senin gibi 100 kişi olsa, -muasır medeniyet-i çoktan sollardık" diyerek övenlere bakacak/ inanacak olursan, "yasa bağımlılığı" nın çok önemli bir kavram olduğunu düşünebilirsin...
Gel gör ki, beni övenler "Bilinç Bağımlısı" yada "yasa bağımlısı" olmak şöyle dursun, "toplumsal sorumluluk bilinci"nden bile bihaber görünüyorlar. Hadi sen de dediğinde: "İŞİM ÇOK VAKTİM YOK" mazeretine sığınıyorlar. İpe un seriyorlar...
"Okul dışı eğitim" çalışmalarımızın önemine dikkat çekmek için sözümü şöyle bağlamak isterim:
Harward'la, Oxford'la, Sorbon'la; ODTÜ, İTÜ, B Ü ve diğer seçkin üniversitelerimizle buraya kadar.
İşte "İklim değişikliği".
İşte "Yurtta SAVAŞ" ve "Dünyada SAVAŞ".
Biz bu konuda, "Sorun Bencillik; Çözüm Sencillik" şeklinde bir slogan ürettik.
Bu sloganın dünya genelinde tanıtımı konusunda yardımcı olması için Birleşmiş Milletler Genel sekreterine yazdığımız mektubu göndermek için tercüme edilmesini bekliyoruz.
Bu mektuba www. galipbaran.blogspot.com sitesinde ulaşabilirsin. Tercüme çok gecikti. Bu konuda yardımcı olur ya da yardımcı olacak birilerine ulaşırsan, bana göre insanlığa hizmet etmiş olursun... Selam, sevgi ve saygılar.
Galip Baran
Sevgili Galip;
Kiside bilinc kanima gore vicdan olgusu ile butunlesir.
Vicdan olgusu ancak kisinin askin bir gucun varligina ve surekli olarak kendisini O'nun denetiminde oldugunu hissetmesi kabullenmesi ile tesekkul eder. TOPLUMDA TOPLUMSAL BILINCI ANCAK BU ASKIN DUYGULAR VE DUYARLILIKLAR ICINDE OGUTLER VEREN KUTSALIN TEMSILCILERI YERLESTIRMISLERDIR.
Nuh sadece 9 ! kisiyi bilinclendirebilmistir.
Musa Israil kavminin ancak bir kismini;
Isa ya 12 Havari baglanmistir.
Asirlardan beri ve bugun de tum dunya topluluklari BUDAnin, KONFUCYUSun, MUSA'nin, ISA'nin ve Islam Peygamberinin yolunda bir bilinc cabasi icindedir.
Gectigimiz uc hafta BERLINde idim. Belki senin RECEP de oralarda saniyorumMetroda ve bir cok yerde kamera kontrolu uyarilari var ve yaninda da sigara icmek yasaktir yaziyorGel gor ki Metro istasyonlari sigara izmaritinden gecilmiyor Oturma kanapelerinde biracilardan ve sarapcilardan yer bulabilirsen oturursunKirmizi ISIKta on dakika beklesen kahrolursun Belki Turkiye kadar degil ama seni kahredecek kadar bir rezalet var
Sevgili Galip,
GELELIM ANAYASA MAHKEMESINE
"Devlet organları ve idari makamları, bütün işlemlerinde ve her türlü kamu hizmetlerinden yararlanılmasında kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadır" "Kanunda açıkça yazılı olmayan herhangi bir sebeple kimse yüksek öğrenim hakkını kullanmaktan mahrum edilemez.
Bu hakkın kullanımının sınırları kanunla belirlenir"
Evet Galipcigim;
Duyduk duymadık deme.
Iste bunlar iptal edilen ANAYASA maddeleri:
Gözlerin belki biraz acıldı,
aaaaa bunları mı iptal ettiler demis olabilirsin...
Peki bu maddeleri iptal edenler ne olacak?
Pek yakında "mort" olacaklar!
Bu maddeleri iptal edenler ömür boyu büyük bir utançla yaşayacaklar.
SAGLIK ICINDE SEVGI VE SAYGILARIMLA.
ZEKI KENTEL Gazeteci-Yazar

Hiç yorum yok: