18 Nisan 2008 Cuma


WHERE IS THE WALKKING PATH ?..
(YAYA GEÇİDİ NEREDE ?)
ÖZÜ: Bodrum Kaymakamı ve Belediye Başkanının
KABAHATLARI
Bizler; gördüğü işlev nedeniyle “Demokrasi Dershanesi” olarak tanımladığımız Garajaltı Kavşağında, “trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım çağrısı”nın uygulamasını yapıyoruz. (Bu uygulamayı yaygınlaştırmak amacıyla yıllar önce başlattığımız “okul dışı eğitim” çalışmasını sürdürüyoruz.) Kırmızı ışıkta geçenleri uyardığımız bu çalışmada, ülke çapında uygulanması durumunda “trafik terörü”ne son vereceğinden kuşku duymadığımız “trafik sorununu halkın işbirliğinde çözme ve demokrasiyi tabana yayma projesi”ni geliştirdik. 12 yıldır devam eden bu çalışmada “yasa bilinci”mizin üst düzeyde gelişmesine, benim, “yasa bağımlısı” olmama karşın, “Bodrum halkı”nın“işbirliği”ni sağlayamadık Deveye Hendek ATLATAMADIK…
Başarısızlığın iki Kabahatlısı var. “Trafik terörüne son vermek” için yıllardır çalışanlara teşekkür etmeyi bile akıl edemeyen “iki zatı- muhterem”: Bodrum Kaymakamı ve Bodrum Belediye Başkanı. Sayın Abdullah Kalkan ve sayın Mazlum Ağan…
Abdullah Kalkan:
(a) Yukarıda sözü edilen projenin uygulamasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Emniyet Müdürlüğü ile işbirliği yapmak ve
(b) İlk ve orta öğretim okullarında “bilinç konferansları” vermek için yaptığım başvuruları REDDETTİ…
Mazlum Ağan:
(a) “Demokrasi Dershanesi”ni, en azından yaptığımız çalışmayla “kabili telif” bir standarda kavuşturamadı. “nizami bir kavşak” haline GETİREMEDİ...
(b) Halka “bilinç konferansı ” verme önerimizi CİDDİYE ALMADI.
“Çevre”, “tasarruf”, “trafik”, “vergi” v.b. alanlarda ne kadar “bilinç yoksulu” bir toplum olduğumuz, devletin ilgili kurumlarının bu konularda ne kadar yetersiz kaldığını dikkate alarak düşündüğümde, “zatı- muhteremler”in “bilinç konferansı” önerimi kabul etmeyişlerine bir türlü AKIL ERDİREMİYORUM.
Bu sonucu, Kaymakam neyse de, 1996 yılında “Yerel HABİTAT Konferansı”na ev sahipliği yapan Bodrum Belediyesinin Başkanı Mazlum Ağan’a YAKIŞTIRAMIYORUM..
“Bilinç konferansı”nı “Prof. Dr. Bilmem Kim” önerseydi “akan sular dururdu”, elbette. Ne var ki, “bu konferansı” verebilecek bir OTORİTE yok, bilebildiğimiz kadarıyla, “BU ALEM”de…
Şimdi sözü, birkaç gün önce muhatap olduğum, sayın Ağan’ın KABAHAT”ını kanıtlayan, “Where is the walking path” sorusuna getirmek istiyorum:
“Demokrasi Dershanesi”nde “kırmızı ışık kuralı”na uymayanları uyarıyordum. 10-12 yaşlarındaki bir İngiliz çocuk sordu: “Where is the walking path?. “Walking Path” yoktu. Vardı da, olması gereken yerde değildi… Türkiye adına UTANDIM.
“Abarttın” demeyin. “Demokrasi Dershanesi”nin “NİZAMİ” hale getirilmesi için yıllardır uğraşıyorum. Bir “savaş” veriyorum. Örneğin, yıllar önce, “Dershane”nin yayalarla ilgili yeşil ışığının 10 saniyeden 18 saniyeye çıkarttıran “KABAHATLI” benim…
Aynı konuda Ankara Büyükşehir Belediyesi ile de savaşıyorum.
Kızılay Meydanı “Demokrasi Dershanesi”nin “nizami” hale getirilmesi için de aynı şekilde yıllardır UĞRAŞIYORUM.
Turgutreis Belediye Başkanı A. Server Yazgan ile de… Sadece trafikte değil, pek çok konuda SAVAŞIYORUM….
Galip BARAN
Muğla, Turgutreis Bilinç Üniversitesi Kurucu Rektör
TEL: (0252.382 34 77-0535.844 84 76
E-posta: galipbaran@ttmail.com galipbaran@mynet.com
WEB: http://www.turkcelil.com/

Hiç yorum yok: