5 Mart 2008 Çarşamba

DERSİMİZ EMPATİ

DERSİMİZ EMPATİ…
yayınlayan Haberci 2008/2/24
Galip BARAN
HABİTAT Empati Kozası Kolaylaştırıcısı
Empati, “Bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması” olarak tanımlanıyor.SEN kendini; Devlet’in, Türkiye’nin, Dünya’nın yerine koyabiliyor musun? Devlet’in, Türkiye’nin, Dünya’nın düşüncelerini doğru olarak anlıyor musun?Ben bu gerçekleri yıllardır devam eden, beni sencilleştiren “okul dışı eğitim” çalışmalarını yaparken öğrendim. Ben bun biliyorum ve anlıyorum. Bu işin uzmanı bile oldum.. SEN de öğrenmek istersen, yardımcı olabilirim? Bunu öğrenmenin ön şartı “diğerkam” yani “sencil bir varlık” olmak için istekli olmak ya da buna ihtiyaç duymaktır. Diğer taraftan, “diğerkam” sözcüğünün anlamını biliyor olabilirsin. Şu da var ki, “bilmek başka, (diğerkam) “olmak” çok farklı şeylerdir.Bu gerçekleri öğrenebildiğinde, içselleştirebildiğinde; Atatürk’ün “yurtta sulh dünyada sulh ordusu”nun bir eri olacaksın, bilesin…
Yetmez mi?
Değmez mi?
Galip BARAN
HABİTAT Empati Kozası Kolaylaştırıcısı

Hiç yorum yok: