26 Ağustos 2010 Perşembe

Çalışmalarımla ilgili bir kitap yazmasını rica ettiğim sayın Aykut Yazgan’ın cevabı: "sevgili galip baran,
bana göstermiş olduğun yakınlığa ve ilgiye teşekkür ederim.
uzun uzun ve tafsilatlı yazmadan şunu söylemek isterim.
ben senelerce yazıyorum. bunların hepsi çok kısa hikayeler,
makaleler, eleştiriler vesaire.
yani roman ya da biyografi türünde ayrı bir yetenek ve oldukça
sabır ve disiplin isteyen yazım türüne hiç girmedim.
senin önerdiğin de zaten biyografik araştırma ve yazıma
giriyor.
sanırım ben bunun üstesinden gelemem.
ancak bu münasebetle şunu söyleyebilirim.
seni, yaptığın işleri, girişimlerini, mücadelelerini ve en önemlisi
bunları yaparken insanların sana yaklaşımlarını zaman zaman
izledim. yaptığın konuşmaların bazılarına katıldım. onlardan
birçok kazanımlarım oldu.
yani fikir yapını ve toplum ve insanlara karşı duruşunu sanırım
çok iyi biliyorum.
ve bütün bunları en ufacık bir menfaat bir çıkar gözetmeden
yaptın. ve halen de yapıyorsun.
bunlar bütün insanlar tarafından takdir edilmesi, alkışlanması,
örnek alınması gereken eylemler, konuşmalar..
ancak, bırak türkiyeyi, bütün insanlık, çok az müstesnalarınla
giderek daha çok çıkarcılığı, daha çok bencilliği, daha çok yasa-
tanımamazlığı ve daha çok ahlaksızlığı yeğliyor. bunların tümü
artık insanların günlük yaşamları haline geldi.
sanırım çok seneler önce yaptığımız sohbetlerde de sana bunların
benzerlerini anlatmaya gayret etmiştim.
ben savaşmaktan vazgeçtim. çünkü don kişotlara benzeyip
seni görmeyen, seni duymayan, seni anlamayan devasa ruhsuz
yeldeğirmenlerinle savaşmaktan bıktım.
onun yerine onlarla alay ediyorum.
benim de yapabildiğim bu.
don kişot benzetmesine gelince.
bunu sakın ve katiyen bir alay, bir hakaret, bir terbiyesizlik olarak
algılama lütfen. şövalye don kişot zamanında etrafını saran bütün
kötülükler ve ahlaksızlıklarla en az senin kadar cesurca ve bir
insan gibi savaşmıştır.
ancak buna benim tahammülüm yok.
bu benim bir insan olmadığımı göstermez. yalnızca bıktığımın,
usandığımın ve artık hiç ama hiç bir ümidimin kalmadığının bir işaretidir.
sevgilerimle

25.08.2010
aykut

Hiç yorum yok: