25 Aralık 2008 Perşembe

KİTABİ VE TECRÜBİ BİLGİ
BİLYAY (İnsanlığı Birleştiren Bilgiyi Yayma) Vakfı Başkanlığına
Beyoğlu- İSTANBUL
Sayın Baylar,
1932 doğumluyum. 1950’de Erk. San. Ens. den mezun oldum. Çalışırken Yüksek Tekniker diploması aldım. K.K.K. Muhabere sınıfında teknisyen olarak 9 yıl ve Pennsylvania Devlet Üniversitesi’nde (ABD) bir yıllık eğitimden sonra Çekmece Nükleer Araştırma ve Eğitim Merkezi’nde Reaktör İşletme ve Nükleer Elektronik Uzmanı olarak 18 yıl çalıştım. 1978 yılında emekli olup Bodrum Turgutreis’e yerleştim. 1989 yılında bir kaç emekli arkadaşımla birlikte bazı sivil toplum çalışmaları başlattık.
Çevre, tüketim, trafik, sağlık, iş ahlakı, vergi, rüşvet, milli servet, imar ve her şeyi devletten bekleme alışkanlığı gibi alanlarda başlattığımız, okul dışı eğitim olarak tanımladığımız bu çalışmalarda, insan- insan ve insan –doğa ilişkilerinde tezahür eden her türlü yanlış iş, davranış ve haksızlıkların nedenlerini araştırdık.
Bu çalışmalarda:
Yeni bir bilinç anlayışı geliştirdik.
Yaşam biçimimizde devrimsel değişiklikler oldu.
İklim değişikliği ve bağlantılı sorunların tümünün insanın bencil bir varlık oluşundan kaynaklandığının farkına vardık. Her insanın içinde bir bencillik canavarının yaşamakta olduğunu düşündük.
Kendimizi tanıma konusunda bir hayli yol aldık.
Kamu görevlilerini denetleme bilgi ve becerisi kazandık.
Yaptığımız literatür araştırmasından, insanın özünde bencillik ve sencillik olarak tanımlanan iki özelliğin birlikte bulunduğunu ve insanın bunlardan hangisinin etkisi altında kalacağını içinde yaşadığı toplumsal düzenin, sosyal ve ekonomik kurumların belirlediğini öğrendik… (Erich Fromm/ Sahip Olmak ya da Olmak)
Bazı insanların, sözü edilen çalışmalarımıza ve nasıl yaşadığımıza bakarak, “herkes sizin gibi olsa” ya da “sizin gibilerin sayısı çoğalmalı” demelerine karşın ; “haydi siz de …“ dediğimizde “işim çok” ya da “vaktim yok” mazeretine sığınmalarının okul dışı eğitim çalışmalarımızda yer almamalarından, benzer bir eğitimden geçmemelerinden kaynaklandığını düşündük...
Sözü edilen çalışmalarda edindiğimiz “tecrübi bilgi”nin anlamını ve yaşamsal önemini “kitabi bilgi” sahiplerine anlatamadık. “Kitabi bilgi” sahibi olmamızı sağlayan çalışmalarda geliştirdiğimiz projelerin İlk ve Orta Öğretim Okulları müfredat programlarına uygulama dersi olarak konulmaları için M. E. Bakanlığına yaptığımız başvurular dikkate alınmadı. Okullarda bilinç konferansları vermemize izin verilmedi. Sözü edilen çalışmaları yaparken gözaltına alındığımız da oldu…
“Herkes sizin gibi olsa” ya da, “sizin gibilerin sayısı çoğalmalı” diyenlerin, bizi övenlerin, çevre, tüketim, trafik, vergi v.b. konularda “kitabi bilgi” sahibi olmalarına karşın, sayılan alanlarda yasalara uymamaları, yolsuzluk yapmaları; sorunun, onların, okul dışı eğitim çalışmalarımızda yer almamalarından kaynaklandığı yolundaki düşüncemizi doğrulamaktadır.
Düzenlemekte olduğunuz konferanslara ve seminerlere aktif olarak katılmak ve “tecrübi bilgi”mizi Vakıf üyeleriyle paylaşmak istiyoruz.
Saygılarımızla.
Galip BARAN
Bilinç Üniversitesi Baş-amelesi
Bilinçolog/Yasa bağımlısı/İnsan Davranışları Uzmanı
GÜNÜN HABERİ VE *DÖNEM* KAMPANYASI
DEVR-İ SAADET…YETTİ GARİ BU;
*İDARE-İ MASLAHAT !
*BAŞLASIN ARTIK !..
*DEVR-İ EGALİTE
*DEVR-İ FRATERNİTE
*DEVR-İ LİBERTE !
**YANİ;
*DEVR-İ ISLAHAT !
***KADINLAR !...
GELDİ 29 MART İŞTE FIRSAT !
ÇÖZÜM :::::Yerel Seçimlerde,
BELEDİYELERE KADIN BAŞKAN !
***Neden mi ?...
ÇÜNKÜ !...
ERKEK “ŞİDDET” İ,
KADIN“YARADILAN” I SEVER ...
***ERKEK “ŞİDDET” TEN,
KADIN “SEVGİ”DEN ANLAR
****BİLİNÇ ÇAĞI VE BİLİNÇ DEVRİMİ SİZE SESLENİYOR
...BAŞLATIN BİZİ DİYOR !
Galip BARAN
BİLİNÇ ÜNİVERSİTESİ
TURGUTREİS-BODRUM
TEL: (0252) 382 34 77 / CEP: (0535) 844 84 76
E-posta:
galipbaran@ttmail.com/ galipbaran@mynet.com
WEB:
http://www.bilinc-universitesi.blogspot.com/ / http://www.turkcelil.com%20/ www.galipbaran.blogspot.com;

Hiç yorum yok: