21 Şubat 2009 Cumartesi

TRT-2
Haber Vizyon programı

Program Yapımcısı
Sayın yapımcı,
TRT-2’de 21. 02. 2009 sabah kuşağı yayınında Şirince adı özürlü bir bayanla yapılan röportajı ve “ölümden kıl payı kurtulanlar” adlı programı izledim.

Çevre, tüketim, trafik, sağlık, vergi, rüşvet, iş ahlakı, milli servet, imar ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda yıllardır devam eden, insanı, davranışlarını ve nedenlerini araştırdığımız “okul dışı eğitim” çalışmalarında yaşadıklarımız ve bu çalışmalarda oluşan “tecrübi bilgi” ile ilgisi nedeniyle size yazma gereğini duydum…
Kendisiyle yapılan röportajı ibretle dinlediğim bayan Şirince’nin yaşadığı ve naklettiği bir park yeri sorunuyla ilgili “burası Türkiye” sözü, yukarıda sözü edilen çalışmalarda yaşadıklarımızla birebir örtüştüğü için beni hiç şaşırtmadı.
Sayın Şirince, özürlü olmayan bir yabancının, özürlülere ait park yerine aracını park etmiş olduğunu görüp, boşaltmasını rica ettiğinde, yabancının kendisine, “burası Türkiye hiç kimse kurallara uymuyor, ben de uymuyorum” cevabını verdiğini anlattı…
Biz Türkler, “Burası Türkiye” denilerek kısaca ifade edilen, genelde çoğumuzu gülümseten, aşağılayıcı mesajdan rahatsız oluyorsak, “burası Türkiye” diyenleri şaşırtacak bir Türkiye oluşturmak zorundayız.
TRT-2’nin, bu nedenle, bizleri yukarıda sözü edilen “tecrübi bilgi”yi toplumla paylaşmamıza yardımcı olmasını bekliyoruz…
Ölümden kıl payı kurtulanlar” adlı programla ilgili diyeceklerimiz:

Programın sonunda, ölümden kurtulanların, ilgili görüntüleri izledikten sonra, bundan böyle kurallara mutlaka uyacakları yolunda açıklamalarda bulunduklarını dinledim.
Bu gibilerin kullandıkları “bundan böyle” sözü bir “anahtar kavram”dır. Örneği bu sitede görülen, yukarıda sözü edilen “okul dışı eğitim“ çalışmalarında geliştirdiğimiz “müfredat” başlıklı yazımız “bundan böyle” sözü ile başlamaktadır. Bu söz “bundan önce” aynı yanlışlığın yapılmış olduğunun itirafıdır, bir başka deyişle “tövbe”sidir.
Yukarıda da işaret edildiği üzere, “burası Türkiye” diyenleri şaşırtacak bir Türkiye oluşturmak istiyorsak, TRT-2’nin bizlere yardımcı olması, bizlerle işbirliği yapması gerekir diye düşünüyoruz...
Saygılarımızla.
Galip Baran
(0252) 382 34 77/ (0532) 844 84 76
Bilinç Üniversitesi, Turgutreis-BODRUM

Hiç yorum yok: