25 Ağustos 2009 Salı

GÖNÜLLERDE Kİ
BAŞBAKAN
* Kendi yararından çok başkalarını düşünmeli, başkalarına yararlı olmaya çalışmalı, başkalarının iyiliği için elinden geleni esirgemeyen birisi, Eş deyişle, diğerkâm bir kişi olmalı.
* Ahlakın övdüğü ve ahlaklı olmanın gerektirdiği doğruluk, yardımseverlik, yiğitlik, bilgelik, alçakgönüllülük, iyi yüreklilik, ölçülülük gibi niteliklere, diğer deyişle, ahlaksal olarak iyiye yönelik, ruhsal yetkinliğe sahip bir insan, daha açık deyişle, erdem sahibi bir varlık olmalı.
* Her türlü tartışmanın dışında, üstünde bir düşünce, inanışa ve temel bilgiye sahip, bir başka deyişle, ilkeli bir insan olmalı.
Gönlümdeki başbakanı tanımlamak için, sözlükteki kavramları kullandığımı, bir hayalden söz ettiğimi iddia edecek olanlara diyeceklerim:
İnanmak size zor gelebilir ama ben kanlı canlı bir varlıktan;
Çevre, tüketim, trafik, sağlık, vergi, rüşvet, iş ahlakı, milli servet, imar ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda başlattığı, “okul dışı eğitim” olarak tanımladığı çalışmaları yaparken, kendisini tanıyan, yurdunu ve milletini özünden çok sevmeyi öğrenen, yasa bağımlısı olan, “Bilgi Çağı”nı yaşamakta olup, “iklim değişikliği”nden sorumlu olan “Muasır Medeniyet”i aşan, “Bilinç Çağı”nı idrak etmiş olan, bu süreçte edindiği “tecrübi bilgi” ile Bilinç Üniversitesi’ni kurmuş bulunan, kendisini bu Üniversitenin “Baş- amelesi” olarak tanımlayan, Bodrum’un Turgutreis Beldesi’nde yaşayan, insanların kendisinden farkında olmasalar bile çok şeyler öğrendikleri Galip Baran’dan, Galip Hoca’dan söz ediyorum.
Ben Galip Hoca’yı; yalnız hakkında yazılanlardan, ya da yazdıklarından değil, çalışmalarını izleyerek, gözleyerek tanıyanlarla görüşerek, tanımayanların anlattıklarını dinleyerek de tanıdım.
Abarttığımı düşünecek olanlara, Hoca’yı yaşadığı ortamda, Turgutreis’te tanımalarını öneriyorum.
Galip Hoca’yı zaten tanıyanlara ve önerdiğim şekilde tanıdıktan sonra, “haklıymışsın” diyenlere, bana hak verenlere, soruyorum:
“Bu ülkenin, Galip Baran gibi diğerkâm, erdemli ve ilkeli bir Başbakanı olsa nasıl olur?”
Mustafa Nevruz SINACI
***
ADI VAR

KENDİ YOK…
Ne var ne yok?
Hukuk”un fakültesi çok, kendisi yok!
Ne var ne yok?
Adalet’in sarayları çok, kendisi yok!
Ne var ne yok?
Milli Eğitim’in okulları çok kendisi yok!
Ne var ne yok?
Demokrasi’nin vükelası/lafazanı çok, kendisi yok
NEDEN?
Bunu bilmeyecek ne var! “Burası Türkiye” ondan!
DİYOJEN
***
ÇAĞ FARKI !…
Bilgi Çağı insanı (örneğin sürücüsü) , kurala;

* İşine ve kolayına geldiği yerde,
* İşine ve kolayına geldiği zamanda,
* İşine ve kolayına geldiği kadar uyar.
Bilinç Çağı insanı(örneğin sürücüsü) ise, kurala;
* İşine ve kolayına gelmediği yerde de,
* İşine ve kolayına gelmediği zamanda da,
* İşine ve kolayına gelenden daha fazla uyar.
NEDEN ?
Bilinç Çağı insanı diğerkâmdır da ondan
***
Galip Baran
Bilinç Üniversitesi Kurucusu
Turgutreis -BODRUM

TEL: (0252) 382 34 77 / (0535) 844 84 76
E-POSTA: galipbaran@ttmail.com
WEB:
www.bilinc-universitesi.blogspot.com / www. galipbaran.blogspot.com/ www.internethaber.eu / www.turkcelil.com

Hiç yorum yok: