11 Mart 2009 Çarşamba

BİLİNÇ ÜNİVERSİTESİ
VE BUĞDAY DERNEĞİ…
Victor Ananias,

Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucu Üyesi
Sayın Victor Ananias,
Bodrum’da tanıştığımızda çevre konusunda bazı çalışmalar yapıyordum. O çalışmalar devam ediyor.
Size yazmayı defalarca düşündüm, ama olmadı. Dr. Deepak Chopra ile yaptığınız söyleşiyle ilgili yazınızı internette okuyunca “hadi” dedim, davrandım…
Çevre ile başlayan, tüketim, sağlık, trafik, vergi, rüşvet, milli servet, iş ahlakı, imar ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda 20 yıldır devam eden, insanı, davranışlarını ve nedenlerini araştırdığımız,“okul dışı eğitim” olarak tanımladığımız, sayılan alanların tümünde bilinçlenmemize yol açan çalışmalarda:
· Kendimi tanıdım.
· Bencillikten kurtuldum.
· “Yurdu ve milleti özden çok sevme ilkesi”ni içselleştirdim.
· “Toplumsal sorumluluk bilinci” olarak tanımladığımız yeni bir kavram geliştirdim…
* * *
Buğday Dergisini şöyle bir incelediğimde benzer sonuçlara vardığımızı farkettim….
Sayın Lalehan, Uysal Buğday’ın 31. sayısının 45. sayfasında yer alan, “ESKİDEN (…) Düşünceler bu kadar esir almamıştı içimi” şeklindeki cümlelerle başlayan makalesinin ilerleyen satırlarında şöyle diyor:
“ İçim yargısız, beklentisiz, korkusuzdu (…..) Mal, mülk, kariyer beklentileri yoktu. Sevgiye dair küçük beklentilerdi …Hırsları, öfkesi, bencillikleri yoktu. (….) kimse benden daha iyi, benden daha kötü değildi, ayrım yapmadan kendimi bir başkasını yargılamadan koşulsuz sevmeyi içim öğretti bana “
Buğday’ın 33. sayısının 10. sayfasında yer alan SOYAL SORUMLULUK başlıklı makalede Oya AYMAN ve Mine EROĞLU, bazı uzmanların sorumluluk kavramıyla ilgili görüşlerini aktarıyorlar:
· Ticari çıkarlardan arındırılmış girişimler (…..)
· Şirketlerin yasalardan kaynaklanan sorumlulukları ve yasalara saygılı faaliyet göstermeleri (….) · Kurumların (…) Daha iyi bir toplum, daha iyi bir yaşam, daha iyi bir çevre için gönüllü olarak katkıda bulunmaları(..…)
· Sosyal sorumluluk kapitalizm-sosyalizm tartışmasına ve sürdürülebilir kalkınmaya ciddi bir çözüm(….)
· Kısa vadesi olan, çıkar elde etme ve her an daha iyisini, elden gelenin en iyisini yapma isteği ve çabası…”
Sayın Ananias,
Başta sayılan alanlarda yaptığımız çalışmalarda oluşan “tecrübi bilgi” ile bir üniversite kurduk. Adını “Bilinç Üniversitesi” koyduk.
Bilinç Üniversitesi’nin ülkemiz için önemi, “çevre”, “tasarruf ”, “trafik ” ve “vergi ” gibi konularda ne kadar “bilinçsiz” (bilinç yoksulu) bir toplum olduğumuz dikkate alındığında kolayca anlaşılır.
Faaliyetlerimizle ilgili yazıları bundan böyle derginize göndereceğiz.
“Müfredat” başlıklı yazımız eklidir.
Sayılarımızla,
Galip BARAN
Rektör
Bilinç Üniversitesi
Turgutreis-BODRUM

galipbaran@ttmail.com
http://www.bilinc.universitesi.blogspot.com/
http://www.turkcelil.com/
http://www.internet.haber.com/
http://www.galipbaran.blogspot.com/

Hiç yorum yok: