7 Eylül 2009 Pazartesi

TURGUTREİS BELEDİYE BAŞKANI'NA "BARIŞ ÇUBUĞU"

Mehmet Dinçberk
Belediye Başkanı
Turgutreis-Bodrum

Konu: Belediye Başkanı Mehmet Dinçberk’e uzatılan “Barış Çubuğu”
Sayın Mehmet Dinçberk
Turgutreis Bilinç Üniversitesi bürosunda sergilenen yazı, fotoğraf ve belgeler incelendiğinde görüleceği üzere, ben, (sıradan kişiliğimle), sizin ve önceki Başkan Yazgan’ın engellemelerine rağmen, yıllardır Turgutreis için çalışıyorum.
Bu konuda tereddüde düşecek olursanız, sizin ve sn. Yazgan’ın; Belediye başkanı olarak değil, sıradan kişiliklerinizle yaptığınız çalışmaları düşünmenizi öneririm. Böyle düşündüğünüzde, Turgutreis için değil, kendiniz için çalıştığınızı göreceksiniz...
Kim bilir, belki de; (aşağıdaki açıklamalardan da anlaşılacağı üzere) Turgutreis Yat limanını denizi kirleterek inşa eden, bu yolsuzluğu yapan, önceki Meclis Başkanı Köksal Toptan’ın TBMM Hizmet Ödülü verdiği Doğuş Grubu Başkanı Ayhan Şahenk için çalıştınız.
Sizler, Şahenk’in bu yolsuzluğunu, “Burası -parayı verenin düdüğü çaldığı ülke- Türkiye) diyerek doğal karşılayabilirsiniz. Ancak ben bir “yasa bağımlısı” olarak, örneği ekte görülen, senin adına düzenlediğim “Diğerkamlık And”ında da ifade edildiği üzere Ferit Şahenk gibilerle (değirmenlerle) savaşıyorum. Bu benim kutsal saydığım bir görevdir.
Engelleme konusuna gelince:
* 1989 yılında “çöpüyle baş eden belde kampanyası” sloganıyla başlattığımız çöp toplama kampanyasında ilkokullarla işbirliği girişimimizi, “siyaset yaptığımı” iddia ederek önledin…
* Bu kampanyayla ilgili, halkın çöplerini bidonlara atarken poşet kullanmaları, sulu maddeler için önlem almaları, bidonlara evsel atık dışında çöp atmamaları, inşaat malzemesi, moloz, bitki- ot-çiçek gibi atıkları bidonlara koymamaları ya da çok yakınına bırakmamaları için hazırladığımız duyurunun çöp bidonlarına yapıştırılması ile ilgili önerimizi “gerek yok” diyerek reddettin.
Çöp sorunu, günümüze, sayende (!), baş edilemez şekilde devam ediyor. Çöp bidonlarının kokusundan yanından geçilemiyor. Kapaklarına dokunulamıyor…
* 1993 yılında başlattığımız atık kâğıt toplama kampanyasında işbirliği ve destek talebimiz karşısında çok olumsuz bir tavır takındın. Kampanyada topladığımız tonlarca kâğıdı koyacağımız bir yer tahsis etmen için yaptığımız ricalara kulak tıkadın.
* Bu tavrın nedeniyle seni (yola getirmek için) Muğla Valisi Sn, Lale Aytaman’a şikâyet etmek zorunda kaldım. Kendisinden yardım istedim.
Bu şikâyet üzerine Vali’nin direktif kokan ricası ile Turgutreis’de okulların katıldığı bir tören düzenledin. Ben, o törende Sn Aytaman’a çöp toplarken kullandığımız çivili sopaların bir örneğini armağan ettim. Sayın Vali ile birlikte çöp topladık. Törenin ardından , işbirliği yapmadığın, destek vermediğin halde topladığımız bir kamyon kâğıt (8 Ton atık kağıt) Dalaman Kağıt İşletmesine gönderildi. Kağıt bedeli, halka seninle birlikte yaptığımız yazılı açıklamada da ifade edildiği üzere, Belediye’nin Turgutris Ziraat Bankası Şubesindeki bir hesabına yatırıldı…
İşte sn Vali’nin direktif kokan o ricasıyla düzenlediğin törende yola geldin, bizlere (Turgutreis Gönüllüleri’ne) başlangıçta MEKAN olarak tanımladığımız, günümüzde Bilinç Üniversitesi bürosu olarak işlev gören yeri tahsis ettin…
Sayın başkan,
Ben Turgutreis için hala çalışıyorum. Bu görevi, elimden geldiğince, gücüm yettiğince yerine getiriyorum. Ama senin olumsuz tavrın, ne yazık ki, hala devam ediyor:
* Yaklaşık iki ay önce düzenlediğin bir meclis toplantısına Bilinç Üniversitesi kurucuları olarak katıldık. O toplantıda, söz alıp Belediye araçlarının Trafik Yasası’na uymadıklarını, park edilmemesi gereken yere park ettiklerini, kırmızıda geçtiklerini, yolsuzluk yaptıklarını, bu nedenle numaralarını alıp Belediyeye anons ettirdiğimi söylediğimde, “ kırmızıda bazen ben de geçiyorum” dedin. Bu çok önemi konuyu ve Bilinç Üniversitesi olarak bazı önerilerimizi görüşmek amacıyla o gün yaptığımız randevu talebini kabul ettin. Ertesi gün istediğimiz bir saatte bizimle görüşeceğine söz verdin. Ertesi gün mesai saati başlangıcında geldiğimizde makamında yoktun. İki saat bekledik, gelmedin. Hala bekliyoruz.
Oysa biz, bu randevu için çok iyi hazırlanmış, aramızdaki buzları eritecek çok ilginç önerilerimizle gelmiştik...
* Yaklaşık on gün kadar önce sokakta karşılaştığımızda, beni görmezden geldin. “Başkan, bu kadar mı kötü olduk” diye seslendiğimde “yorgunluk mazereti”ne sığındın. 31 yıldır Turgutreis’te yaşayan, Turgutreis için çalışan Galip Baran’ı görmezden gelmenin sebebi ne olabilir ?
Sayın Yazgan da aynı şekilde davrandı. Benimle karşılaşmamak için, selam vermemek için yolunu değiştirdi. Hem de defalarca…
Düşündüğümde, beni böylesine dışlamanızın nedeni konusunda, Turgutreis için çalışan birisi olmam dışında bir sebep bulamıyorum.
Oysa, göreviniz olduğu halde yapmadığınız ya da yapamadığınız işleri, gücüm yetiyorsa ben yapıyorum, yetmiyorsa size (Belediyeye) yaptırıyorum. Çöp, izmarit toplamak ve kâğıt toplama kampanyası başlatmak gibi;Total Benzin İstasyonunun yaya yoluna, kamusal alana tecavüz ederek koyduğu reklam panosunu kendi alanına aldırtmak gibi; Yalı Camii’nin minarelerini onartmak gibi işleri kastediyorum…
Sayın Dinçberk,
Ancak, aslında, davranışlarınıza yansımıyorsa da, ben her ikinizin de bana içinizden hak verdiğinizi düşünüyor ve sizleri bu nedenle hoş görüyorum.
Diğer taraftan; “yurdu ve milleti özden çok sevme ilkesi”ni özümsemiş bir insan olarak sizleri, hoş görmekle kalmıyorum, kendimden (özümden) çok seviyorum. Ulus olarak birlik ve beraberliğimizin, tek yürek, tek yumruk olabilmemizin olmazsa olmaz koşulu olan bu özelliğimi, çevre, tüketim, trafik, sağlık, vergi, rüşvet, iş ahlakı, imar ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda başlattığımız, insanı, davranışlarını ve nedenlerini araştırdığımız, “okul dışı eğitim” olarak tanımladığımız, 20 yıldır devam eden çalışmalara borçluyum.
Sözü edilen ilkeyi özümsememize yol açan çalışmaları yaparken, kendimi tanımaya başladığımı, “yasa bağımlısı” olduğumu, diğerkam bir kişilik edindiğimi ve Bilinç Üniversitesi’ni o çalışmalarda edindiğimiz “tecrübi bilgi” ile kurduğumu da bilmeni isterim.
Aynı çalışmalarda geliştirdiğimiz, (bir örneğini senin için hazırladığım) benzer özellikleri sana da kazandıracağına inandığım “Diğerkâmlık Andı” eklidir.
Bu Andı, dilersen, sana uzatılan bir “Barış Çubuğu” olarak düşünebilirsin. Ancak, düşünmen yetmez. Bu “çubuğun” hakkını vermen de gerekir.
Örneğin; yerel seçimlerden önce, seçim büronun açılışıyla ilgili anonsu yaptırmak için Turgutris Belediyesine geldiğinde, Sinan Tanbora ve diğer zabıtaların da şahit oldukları sohbetimizde verdiğin sözü de yerine getirmelisin.
Verdiğin söz: Doğuş Grubu’nun, yat limanı giriş kapılarına gölgelik olarak konan brandaları zemine bağlayan çelik halatların yere tespit edilişinde (yaya yolu engellenerek, trafik güvenliği hiçe sayılarak, kamusal alana tecavüz edilerek) yapılan yolsuzluğu ortadan kaldırtmaktan, o çelik halatları söktürüp Doğuş’un kendi alanı içersine aldırtmaktan, A. Server Yazgan’ın başaramadığı bu işi yaptırmaktan ibarettir…
O gün söz verirken bu işin biraz zaman alacağını söyledin. Oysa, o sözü yerine getirme zamanının çoktan geldi, çok geç kaldın…
Sayın Dinçberk,
Sen bu beldenin Belediye Başkanı isen, ne düşünüyorsun. Halkın sana tevdi ettiği bu görevin gereğini yapmaktan neden kaçınıyorsun? Yoksa bu beldede senin değil de, Doğuş Grubu Başkanı Ferit Şahenk’in, yani sermayenin borusu mu ötüyor?
Her şeye rağmen, aramızda oluşan yılların birikimi olan gerilimi aşağı çekmek için yaptığım bu başvuruyu, dünyada benzeri olmadığı nedenle övünebileceğin Bilinç Üniversite’nin, (moda deyişle) Turgutreis Belediyesine “açılım”ı olarak düşünebilir, ya da, yukarıda da ifade edildiği üzere, kendine uzatılmış bir “Barış Çubuğu” olarak algılayabilirsin...
Bu arada, yukarıda sözü edilen “Diğerkamlık Andı”nın; “Yurtta Barış”ı sağlayabilmemizin, “yetmiş milyonluk bir aile” olabilmemizin, Cumhuriyeti ilelebet yaşatabilmemizin, “muasır medeniyet”i aşabilmemizin güvencesi olduğunu da bilmeni isterim
SON SÖZ:
Tarafınıza teslimi ve “AÇIK MEKTUP” olarak yayınlanmasından itibaren “ONBEŞ GÜN” içinde; Sizinle görüşemediğim ve / veya “barış çubuğuma” bir cevap alamadığım takdirde; İş bu mektubu Bodrum Kaymakamlığı, Muğla Valiliği ve İçişleri Bakanlığına, “bilgi için” ileteceğim.
Sözü edilen Makamların, karşılığında bir ödül ya da teşekkür beklemediğim bu yazıyı dikkate alacaklarını, başka belediye başkanlarının kulaklarına küpe olacak şekilde değerlendireceklerini umuyor ve düşünüyorum...
Saygılarımla.
Galip BARAN
Bilinç Üniversitesi Kurucusu
Turgutreis -BODRUM
Tel: (0252) 382 34 77 - (0535) 844 84 76 / e-POSTA: galipbaran@ttmail.com
WEB:
www.bilinc-universitesi.blogspot.com, www.galipbaran.blogspot.com, www.internethaber.eu, www.turkcelil.com
EK: Mehmet Dinçberk adına düzenlenen “Diğerkamlık Andı”
ADRES: 4076 Sokak No: 5/2, 48960 Turgutreis, BODRUM
DAĞITIM:
Gereği için:
Turgutreis Belediye Başkanlığına
Gerektiğinde bilgi için:
1. Bodrum Kaymakamlığı’na
2. Muğla Valiliği’ne
3. İçişleri Bakanlığı’na
***
DİĞERKAMLIK (*) ANDI
Ben Mehmet Dinçberk.
Bundan böyle:
(A)
Aşırı tüketmeyeceğime,
Vergi kaçırmayacağıma,
Çevreyi kirletmeyeceğime,
Milli servete zarar vermeyeceğime,
Trafik kurallarını çiğnemeyeceğime,
Rüşvet vermeyeceğime/almayacağıma,
İmar yasasına aykırı işler yapmayacağıma,
Sağlığa aykırı alışkanlıklar edinmeyeceğime,
İş ahlakının korunması için çaba göstereceğime,
Her şeyi devletten bekleme alışkanlığını terk edeceğime,
*
Diğer deyişle, KIRMIZIDA DURACAĞIMA, eşdeyişle “bencillik”le, daha açık deyişle, yolsuzlukla, çok daha açık deyişle, “Burası Türkiye Bağımlılığı” ile savaşacağıma, şöyle ki:
(B)
Sayılan alanlarda KIRMIZIDA GEÇMEK isteyenleri, yani “Burası Türkiye Bağımlıları”nı SOSYAL YAPTIRIM olarak bilinen yöntemle uyaracağıma,
(C)
Uyardıklarıma, kendilerinin de KIRMIZIDA GEÇMEĞE kalkışan başka “Burası Türkiye Bağımlıları”nı aynı yöntemle uyarmalarını önereceğime,
SÖZ VERİYORUM.
KIRMIZIDA DURMAK: Bireyi erdeme (**) yönlendiren bir ilkedir (***).
SOSYAL YAPTIRIM: Kırmızıda geçmeğe kalkışanları utanmaktan başka bir tepki gösteremeyecek şekilde uyarmaktır.
ANDI HAZIRLAYAN
Galip Baran: Bilinç Üniversitesi Kurucusu
(*) “Diğerkamlık Andı” : Çevre, tüketim, trafik, sağlık, vergi, rüşvet, iş ahlakı, milli servet, imar ve her şeyi devletten bekleme gibi alanlarda başlatılan, yıllardır devam eden, “okul dışı eğitim çalışmaları”nda geliştirilen bu And yaşama geçtiğinde, bu kadar çok polise, savcıya, hakime gerek kalmayacak, adalet sorun olmaktan çıkacak, “yurtta barış” sağlanacaktır.
(**) Erdem:
(1) Ahlakın övdüğü ve ahlaklı olmanın gerektirdiği doğruluk, yardımseverlik, yiğitlik, bilgelik, alçakgönüllülük, iyi yüreklilik, ölçülülük gibi niteliklerin ortak adı.
(2) İnsanın ahlaksal olarak iyiye yönelmesi, ruhsal yetkinlik.
Diğerkam (özgeci) : Kendi yararından çok başkalarını düşünen, başkalarına yararlı olmaya çalışan, başkalarının iyiliği için elinden geleni esirgemeyen (kimse)
(*) Diğerkamlık (özgecilik):
(1) Başkalarının iyiliği için elinden geleni esirgememe durumu.
(2) fels. Başkalarının iyiliğine çalışmayı yaşam ve ahlak ilkesi yapan görüş.
(3) ruhb. Bencillik ve ben tutkusu yerine sevginin başkalarına yönelmesi durumu
(***) İlke :
(1) Her türlü tartışmanın dışında, üstünde sayılan, anadüşünce ve inanış, baş kural.
(2) Temel bilgi, temel kural.
(3) Uyulması gerekli davranış kuralı.
(4) fels. Kendisinden başka bir şeyin çıktığı temel, köken; ilk neden.

1 yorum:

Arya'nin Dedesi dedi ki...

DUZEN DEGISIR DUZULEN DEGISMEZ DERKEN HA YAZGAN HA DINCBERK TURGUTREISE LAYIK DEGILLER SN DINCBERK IN YETERSIZLIGI ASIKAR OLUP CESITLI BAHANELERIN ARKASINA SAKLANIP ESKIYI KOTULUYEREK NE DERECE HALKTAN KOPUK VE YETERSIZ OLDUGU KISA ZAMANDA GORULMUS OLUP TURGUTREISE VE BURADA YASAYAN INSANLARA HIZMET VERME KAPASITESI OLMAYIP ISTIFA EDEREK BU BELDEYE EN IYI HIZMETI VERMIS OLUR